معضل اعتیاد با تصمیمات سطحی قابل حل نیست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
معضل اعتیاد با تصمیمات سطحی قابل حل نیست
نوشته شده در دو شنبه 13 آذر 1398
بازدید : 153
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
علیمردانی ضمن پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکل اعتیاد:

معضل اعتیاد با تصمیمات سطحی قابل حل نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای از مسئولان ارشد نظام برای حل معضل اعتیاد در کمیسیون متبوعش خبر داد وگفت: معضل اعتیاد مسئله‌ای نیست که با تصمیمات سطحی بتوان راه‌حل قاطعی برای آن یافت.

محسن علیمردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه معضل اعتیاد باید ریشه‌ای حل شود، افزود: معضل اعتیاد مسئله‌ای نیست که با تصمیمات سطحی و برنامه‌های موردی بتوان راهکار و راه‌حل قاطعی  برای آن یافت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از پیامد‌های مهم اعتیاد، تحمیل هزینه‌های سرسام آور بر خانوار و در نتیجه کشور است که اگر در این زمینه اقدامی عاجل صورت نگیرد، ممکن است در آینده با بحران اعتیاد روبرو شویم.

وی یادآور شد: مسئله ریشه‌کن کردن اعتیاد در کشور، باید همچون حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در اولویت‌های نظام قرار گیرد و همانطور که شاهد جلسات سران قوا برای حل معضلات اقتصادی هستیم، امید می‌رود که در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم انجام شود.

علیمردانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد بحث اعتیاد به مراتب آثار و پیامد‌های خطرناک‌تری از سایر ناهنجاری‌ها نظیر مفاسد اقتصادی برای جامعه به همراه داشته باشد، زیرا اعتیاد بصورت مستقیم با سلامت افراد سر وکار دارد.

وی با توجه به تجهیز دستگاه‌های ذیربط برای سرپناه دادن به معتادان کارتن خواب با توجه شروع فضل سرما، افزود: اگر در زمینه پیشگیری و حل بنیادی مسئله اعتیاد راهکار‌های لازم پیگیری و اجرا نشود، هر ساله هر چه بر اقدامات اینچنینی  نیز بیفزاییم، مشکلات افزایش تصاعدی خواهند یافت  و چنین اقداماتی تنها می‌تواند به مثابه مسکن‌های(آرام‌بخش) موقتی باشند.

وی با انتقاد از غیرمنسجم عمل کردن مسئولان در زمینه کاهش اعتیاد در جامعه، تاکید کرد: در حال حاضر اعتیاد در جامعه از مواد سنتی به سوی استعمال مواد صنعتی در حال حرکت است که ضرر چنین پدیده‌ای برای جامعه به مراتب بالاتر، خطرناک‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: مواد صنعتی نظیر شیشه و کراک به مراتب خطرات زیانبار‌تری را برای جامعه به همراه خواهند داشت وروز به روز ابعاد، آثار و پیامد‌های زیانبار این مواد، بیشتر در آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی قابل مشاهده است.





:: برچسب‌ها: معضل اعتیاد با تصمیمات سطحی قابل حل نیست ,



مطالب مرتبط با این پست
.